Monday, February 20, 2006

Panther

Bylo uvažováno o verzi “Panthera” s motorem HL 230P30. Byla vyvíje¬na i verze s vysokootáčkovým vzduchem chlazeným motorem MAN/Argus LD 220 o výkonu 515 kW (700ks), verze s hvězdicovým motorem BMW 132D o výkonu 478 kW (650 ks.) a dále pak verze s dieselovým motorem Daimler -Benz MB 507 o výkonu 625 kW (850 ks.). Sériová produkce tanků s těmito motory se však nikdy nerozběhla. Byla testována i hydrostatická a hydraulická převodovka (firma Voith GmbH v Heidenheimu) a verze umožňující překonávání vodních toků (Tauch Einrichtung). Tanky PzKpfw. V“Panther” Ausf. A byly vybaveny speciálními hnacími koly s vnitřním odpružením a filtroventilačním zařízením, které umožňovalo průjezd zamořeným územím. Věže tanků “Panther” byly také používány jako statický opěrný bod. Na betonovém bunkru v kterém byla zásoba munice a stanoviště posádky, byla namontována věž, která pocházela z tanků které měly poškozený podvozek. Otáčení věže se dělo ručně. Linie s tě¬mito “pevnostmi” byly zejména v Itálii (Monte Cassino) a v Berlíně.