Saturday, October 21, 2006

Muž v roláku

na něj hleděl bezvýrazně. „Před dvěma dny jste dostal psaný vzkaz. Popište okolnosti,“ řekl.
Bor si povzdechl. „Už jsem to udělal,“ zamumlal, „ale když si to přejete – musel jsem jít na toaletu v hotelové hale. Když jsem močil, přistoupil ke mně velký muž, kterého neznám, a podal mi kus papíru. Podíval jsem se na něj, ale byl jsem opilý. Nečetl jsem ho. Později jsem ho našel v kapse, vzpomněl jsem si, co se vlastně přihodilo, a doručil jsem vzkaz zde přítomnému poručíku Youngbloodovi.“
Youngblood při zvuku svého jména vzhlédl, ale okamžitě zase pozoroval pásku. Civilista se zeptal: „Už jste muže, který vám vzkaz předal, viděl někdy dříve?“
„Ne. Nebo patrně ano, v hotelové hale. Nevzpomínám si určitě. Je to velký starý muž, Orientálec. Myslím, že jsem ho minul cestou na toaletu.“
„Viděl jste někoho, koho znáte, s výjimkou lidí, kteří participují na Projektu Vulkán?“
„Ne.“